.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجلس غضنفری را تهديد به استیضاح كرد

زیز اکبریان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با توجه به عدم تحقق سهم بخش صنعت از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، اعضای کمیسیون صنایع مجلس سؤالی از وزیر صنعت طرح کردند که برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس، روز سه‌شنبه به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار بود وزیر صنعت در مورد پرداخت یارانه بخش صنعت به مجلس گزارش مکتوب ارائه دهد که تاکنون این گزارش به ما نرسیده است.

اکبریان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم تحقق سهم صنعت از یارانه‌ها تأکید داشتند، گفت: این در حالی است که دولت از محل یارانه‌ها ریالی به بخش صنعت پرداخت نکرده و پیگیری‌های انجام شده نیز به نتیجه مثبتی نرسیده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سهم 20 درصدی بخش تولید از یارانه‌ها اظهار داشت: تاکنون اثری از تحقق این مسئله در بخش صنعت دیده نشده و واحدهای صنعتی به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی با مشکل و چالش‌های زیادی روبرو هستند که دولت نیز به این موضوع توجه چندانی ندارد.

* پاسخ وزیر قانع‌کننده نباشد، استیضاح می‌کنیم

اکبریان افزود: دیروز اعضای کمیسیون صنایع تصمیم گرفتند در سؤالی از وزیر صنعت در خصوص عدم تحقق سهم صنعت از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها توضیح بخواهند که این مسئله مورد تأیید همه اعضای کمیسیون است.
وی ادامه داد: پس از طرح این سؤال در صحن علنی مجلس، در صورتی که پاسخ وزیر قانع‌کننده نباشد، موضوع استیضاح غضنفری را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

* وزیر صنعت باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون صنایع در مورد توضیح مسئولان وزارت صنعت در خصوص عدم تحقق سهم بخش صنعت از یارانه‌ها نیز گفت: مسئولان وزارت صنعت می‌گویند "دولت به ما پولی پرداخت نکرده و زورمان به دولت نمی‌رسد" اما از نظر ما وزیر صنعت باید در مورد وظایف خود به مجلس پاسخگو باشد.

*محور ادغام، بازرگانی است نه تولید

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی افزود: قرار بود در این مسئله، تولید و بخش صنعت و معدن محور اصلی قرار گیرد اما گرایش اصلی وزارتخانه جدید به سمت بازرگانی است که این مسئله خلاف اهداف ادغام دو وزارتخانه خواهد بود.
وی تصریح کرد: وضعیت مناسبی در بخش صنعت مشاهده نمی‌شود.

* گزارشی در مورد اجرای قانون ارتقاء کیفیت به مجلس نرسید

اکبریان در مورد ارائه گزارش وزارت صنعت در خصوص اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو نیز گفت: تاکنون وزارت صنعت گزارشی در این مورد به مجلس ارائه نکرده است.
وی ادامه داد: زمانی که با بازگشت تعرفه واردات خودرو به 90 درصد موافقت شد، قرار شد تا قانون ارتقاء کیفیت خودرو نیز اجرا شود و کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد.
وی افزود: این مسئله در کمیسیون صنایع پیگیری خواهد شد و اگر گزارشی به مجلس ارائه نشود این موضوع را در سؤالی از وزیر صنعت در صحن علنی خواهیم پرسید.
عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: در صورتی که پاسخ وزیر قانع‌کننده نباشد موضوع استیضاح نیز پیگیری خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مهر 1390
اين آقاي غضنفري مدير گران كردنهاست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.